eActros i jego usługi
eMobility

eActros i jego usługi

Więcej niż ciężarówka.

Zrównoważony, przyszłościowy, innowacyjny i cichy: to pierwszy całkowicie elektryczny samochód ciężarowy marki Mercedes‑Benz Trucks. Ale eActros to coś więcej niż tyko ciężarówka. To część zintegrowanego rozwiązania, które oprócz ciężarówek elektrycznych z klasycznymi usługami obejmuje także eConsulting oraz innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Wszystko po to, aby choć trochę zbliżyć się do celu, jakim jest lokalna bezemisyjność.

eActros 300 Tractor rozszerza ofertę dla lokalnie neutralnego pod względem emisji CO₂ ciężkiego transportu dystrybucyjnego w terenie miejskim. Jako część zintegrowanego rozwiązania eActros, również ciągnik siodłowy eActros 300 umożliwia płynną transformację floty w kierunku lokalnej bezemisyjności.

eActros jest dostępny w dwóch wariantach: z trzema lub czterema akumulatorami. Każdy z tych specjalnych akumulatorów litowo-jonowych dysponuje zainstalowaną pojemnością ok. 112 kWh3005. Oznacza to, że całkowita pojemność akumulatora wynosi ok. 3363004 lub 448 kWh3004. Energia ta umożliwia pokonywanie odcinków do 330 km3006 lub do 400 km3002, przy czym dokładny zasięg może się różnić w zależności od topografii, stylu jazdy, temperatury zewnętrznej, ładunku i zabudowy. Dzięki swojej wytrzymałości eActros jest wręcz stworzony do ciężkiego transportu dystrybucyjnego w terenie miejskim.

Przeprowadź symulację swojego wykorzystania pojazdu za pomocą kalkulatora zasięgu.

EActros content reach
EActros content charging

Stacja benzynowa zmienia się w stację ładowania. Znormalizowany system ładowania sprawia, że proces ładowania eActrosa jest tak intuicyjny, jak to tylko możliwe: wystarczy włączyć elektroniczny hamulec postojowy, odblokować pojazd, podłączyć wtyczkę CCS-Combo-2 do gniazda ładowania pojazdu (blokuje się automatycznie) i już można rozpocząć proces ładowania!

Przy mocy ładowania wynoszącej 160 kW poziom naładowania wzrasta z 20 do 80% w ciągu ok. jednej godziny (w przypadku trzech akumulatorów) lub około półtorej godziny (w przypadku czterech akumulatorów) i możliwy jest powrót na drogę.3009 Średni czas ładowania zależy między innymi od temperatury zewnętrznej i temperatury pojazdu, poziomu naładowania akumulatorów oraz mocy ładowania zapewnianej przez stację ładowania. W celu zakończenia ładowania należy nacisnąć przycisk Stop obok gniazda ładowania i odblokować pojazd.

Pano eActros tractor

Oczywiście eActros jest seryjnie wyposażony w sprawdzone systemy wspomagające Mercedes-Benz Trucks, które wspomagają kierowcę zwłaszcza podczas jazdy w mieście: od systemu stabilizującego jazdę, asystenta utrzymania pasa ruchu, wspomagania koncentracji i martwego pola, poprzez Active Brake Assist 5 i układ kontroli ciśnienia w ogumieniu, aż po system stabilizujący jazdę przyczepy.287 Kabina kierowcy jest ponadto wyposażona w nowy alarm pożarowy i system alarmowy, który w razie potrzeby ostrzega kierowcę na wczesnym etapie. W ten sposób chcemy sprawić, aby praca w ciężkim transporcie dystrybucyjnym w mieście była bezpieczna i wydajna.

Dodatkowo wszystkie warianty eActrosa są seryjnie wyposażone w wymagany przez przepisy Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS). Jest to dźwiękowy system ostrzegawczy, który działa przy prędkości do 60 km/h, aby poinformować innych uczestników ruchu o zbliżaniu się pojazdu. Może to poprawić bezpieczeństwo.

EActros content safety
General Safety Regulation.

General Safety Regulation.

Od 2024 roku, wraz z nowymi przepisami General Safety Regulation (GSR), w całej UE wprowadzone zostaną standardy prawne zapewniające większe bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Nasze samochody ciężarowe Mercedes-Benz Trucks nie tylko już dziś spełniają te wymagania, ale także zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo dzięki dodatkowym technologiom.

Więcej informacji na temat systemów wspomagania

Specyficzna dla Mercedes‑Benz Trucks elektryczna oś napędowa z dwoma silnikami o mocy ciągłej 330 kW i mocy szczytowej 400 kW zapewnia natychmiastowe i mocne przyspieszenie. Te niesamowite doznania podczas jazdy potęguje dwubiegowa skrzynia biegów i nisko położony środek ciężkości.

Dzięki seryjnemu montażowi kokpitu Multimedia Cockpit i kamery MirrorCam, wyjątkowo niskiemu poziomowi hałasu w kabinie kierowcy i niskiemu poziomowi drgań (ponieważ pod kabiną nie ma silnika), jazda i praca w eActrosie jest tak relaksująca i bezstresowa, jak to tylko możliwe.

W razie awarii partner serwisowy Mercedes‑Benz Trucks zapewnia profesjonalną obsługę – w warsztacie i na miejscu dzięki naszym świadczeniom OnRoadService..

Wysokie wykorzystanie pojazdu i pełna kontrola nad wszystkimi kosztami serwisowymi przy atrakcyjnych ratach – umowa serwisowa Mercedes‑Benz Trucks Complete z Mercedes‑Benz Trucks Uptime umożliwia korzystanie z pakietu usług dostosowanego do potrzeb klienta. Stosowane są wyłącznie oryginalne części marki Mercedes‑Benz Trucks, które mogą przyczynić się do utrzymania wartości Państwa samochodu ciężarowego.

Mercedes‑Benz Trucks Complete w połączeniu z Mercedes‑Benz Trucks Uptime: Twój pakiet kompleksowej opieki!

Twój pakiet kompleksowej opieki.

  • Kontrola wszystkich kosztów serwisu
  • Kompleksowy pakiet świadczeń obejmujący wszystkie prace warsztatowe, w tym części zużywalne
  • Wyłącznie Oryginalne Części Mercedes‑Benz Trucks
  • Wsparcie na każdym etapie – od koordynacji terminów po weryfikację faktur
  • Inteligentna łączność sieciowa z Mercedes‑Benz Trucks Uptime
  • Wyjątkowo atrakcyjne stawki miesięczne
  • Czas trwania umowy serwisowej do 6 lat i do 360 000 km, w zależności od wyposażenia pojazdu

W uzupełnieniu do ustawowej rękojmi Daimler Truck udziela przedłużonej gwarancji3007 na układ napędowy i akumulator wysokonapięciowy.

eActros nie musi się chować przed naszym konwencjonalnym Actrosem. W zakresie „używanych samochodów ciężarowych” oferujemy naszym klientom również atrakcyjne oferty odkupu eActrosów za pośrednictwem naszego sprawdzonego sklepu TruckStore.

EActros content truckstore

Szczegółowe informacje na temat eActrosa i jego możliwości można uzyskać u dealera Mercedes‑Benz Trucks.

 
Wybór modeli eActrosa
w porównaniu.
Maks. długości pojazdu 9300 mm 6150 mm
Szerokość 2500 mm/obręcze aluminiowe 2550 mm 2500 mm/obręcze aluminiowe 2550 mm
Wzór konstrukcyjny 983.003 983.493
Rozstaw osi 5500 mm 4000 mm
Dop. masa całkowita 19 t 19 t (40 t)
Ładowność bez zabudowy 10,6 t ok. 10,4 t
Kabina kierowcy/tunel silnika M Classic Space/tunel silnika 170 mm M Classic Space/tunel silnika 170 mm
Nacisk na oś (zawieszenie pneumatyczne) 8,0/11,5 8,0/11,5
Moc silnika (maks./ciągła) 400/330 kW 400/330 kW
Moc silnika, przystawka odsilnikowa – Low Power Moc szczytowa: 32 kW (przy 50% SoC); moc ciągła: 20 kW (przy 50% SoC) Aktualnie w fazie rozwoju
Moc silnika, przystawka odsilnikowa – High Power Moc szczytowa: 52 kW (przy 50% SoC); moc ciągła: 30 kW (przy 50% SoC) Aktualnie w fazie rozwoju
Maks. Prędkość 89 km/h 89 km/h
Skrzynia biegów 2 biegi (+2 wsteczne) 2 biegi (+2 wsteczne)
Akumulatory Akumulatory litowo-jonowe Akumulatory litowo-jonowe
Liczba modułów akumulatorów 3 3
Zasięg Do 330 km3006 Do 220 km3013
Pojemność zainstalowanego akumulatora 336 kWh3004 z 3 modułami (po 112 kWh każdy) 336 kWh3004 z 3 modułami (po 112 kWh każdy)
Moc ładowania Maks. 160 kW Maks. 160 kW
Czas ładowania3009 20–80%: ~ 1 godz. 15 min 20–80%: ~ 1 godz. 15 min

Litowo-jonowe – UN 38.3.

UN 38.3 Podsumowanie testu.
Producenci i dystrybutorzy ogniw lub baterii zawierających lit i wyprodukowanych po 30 czerwca 2003 r. muszą udostępnić podsumowanie testu określone w Podręczniku badań i kryteriów, część III, podrozdział 38.3, punkt 38.3.5. Na tej stronie znajdują się odpowiednie podsumowania testów dla Państwa pojazdów Mercedes‑Benz Trucks. Dodatkowe informacje o substancjach niebezpiecznych są dostępne na stronie internetowej „Zarządzanie towarami i substancjami niebezpiecznymi”.

Akumulatory sieci pokładowej i trakcyjne.
Tu znajduje się podsumowanie testu UN 38.3 potrzebne do transportu pojazdów Mercedes‑Benz Trucks z technologią litowo-jonową.

Pobierz certyfikat testu

W górę