Odkryj ofertę Mercedes‑Benz Trucks w zakresie eMobility dla Twojej floty i Twojej firmy. Efektywne ciężarówki elektryczne do każdego zastosowania: Od jazdy w trybie „stop and go” w centrum miasta po logistykę długodystansową – każdy pojazd jako część zintegrowanego rozwiązania otwiera zupełnie nowe możliwości.
Droga do eMobility.
eActros LongHaul.
Charged for tomorrow.
Witamy w erze opłacalnej, elektrycznej logistyki transportu. eActros LongHaul wyznacza nowe standardy w zakresie elektrycznego transportu dalekobieżnego. eActros LongHaul to nasze opłacalne, trwałe i niezawodne zintegrowane rozwiązanie o zrównoważonej mocy napędu. Dzięki nowemu układowi napędowemu seryjny eActros LongHaul zapewni zasięg do 500 kilometrów bez doładowywania. Dzięki ładowaniu megawatowemu akumulatory będzie można w przyszłości naładować od 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. W ten sposób eActros LongHaul jest przygotowany do większości zaplanowanych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. eActros LongHaul jako zintegrowane rozwiązanie zapewnia możliwość korzystania z eConsultingu, usług Mercedes‑Benz Uptime w ramach umowy serwisowej, Fleetboard Charge Management i wielu innych usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb. eActros LongHaul trafi do produkcji seryjnej w 2024 roku – możesz go jednak wypróbować już teraz na targach IAA Transportation.
Truck Innovation Award dla eActrosa LongHaul.
„Nowy rozdział rozwoju w kierunku eMobility” – tak jury Truck Innovation Award 2023 oceniło eActrosa LongHaul. Kluczowe znaczenie dla werdyktu miały przede wszystkim innowacyjna całościowa koncepcja technologiczna z technologią akumulatorów LFP i nową osią elektryczną, a także szybkie tempo rozwoju: przewiduje się, że już w przyszłym roku eActros LongHaul zostanie przekazany klientom do jazd próbnych. Jury podkreśliło ponadto kompaktowe wymiary ciągnika siodłowego. Nagroda Truck Innovation Award jest przyznawana przez jury konkursu „International Truck of the Year”.
Informacje o produkcie.
eActros LongHaul
Typoszereg | eActros LongHaul |
Rozpoczęcie produkcji | 2024 |
Dop. Masa całkowita zestawu | 42 000 kg |
Instalacja elektryczna pojazdu | 800 V |
Moc silnika (maks./ciągła) | 600/400 kW |
Skrzynia biegów | 4 biegi |
Akumulatory | Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) – 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | ok. 500 km |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | ~ 620 kWh (zainstalowane) |
Moc ładowania | ~ 1 MW |
Czas ładowania | CCS: od 20% do 80% w czasie krótszym niż godzina przy mocy ładowania ~400 kW
MCS: od 20% do 80% w czasie znacznie krótszym niż 30 minut przy mocy ładowania ok. 1 MW |
Zrównoważony, przyszłościowy i cichy.
eActros 300 i eActros 400 to coś więcej niż tylko ciężarówki. Każdy z nich jest częścią zintegrowanego rozwiązania, które oprócz ciężarówek elektrycznych z klasycznymi usługami obejmuje także eConsulting oraz innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Samochody ciężarowe zapewniają zasięg do 300 lub 400 km dzięki wysoce wydajnemu napędowi elektrycznemu ePowertrain. Dzięki znacznemu ograniczeniu emisji hałasu oferują kierowcom i przechodniom nowy poziom komfortu w ruchu drogowym i życiu w mieście. W ramach zintegrowanego rozwiązania w zakresie eMobility wraz z eActrosem 300 lub eActrosem 400 oferujemy dodatkowo kompleksowe usługi eConsulting, które obejmują m.in. analizę trasy, zarządzanie dofinansowaniami oraz usługi cyfrowe dla pojazdów elektrycznych, takie jak Mercedes‑Benz Uptime, zarządzanie ładowaniem i umowy serwisowe.
eActros 300 i eActros 400
eActros 300 i eActros 400 imponują licznymi systemami bezpieczeństwa. Active Brake Assist piątej generacji285, 287 po raz pierwszy wykorzystuje kombinację systemu radarowego i kamer i w ramach ograniczeń systemowych może automatycznie zahamować pojazd nie tylko na końcu korka drogowego, ale także w razie wykrycia poruszających się pieszych, aby uniknąć kolizji. Asystent skrętu może ostrzegać kierowcę w krytycznych sytuacjach podczas skręcania w prawo.
Nowy ciągnik siodłowy eActros 300.
Wraz z wariantem modelowym nowego eActrosa 300 w formie ciągnika siodłowego konsekwentnie rozszerzamy możliwości zastosowania eActrosa do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Nowy ciągnik siodłowy eActros 300 nadaje się szczególnie do zastosowania w środowisku miejskim. Ciągnik siodłowy bazuje na tej samej technologii co eActros 300 i eActros 400 w formie pojazdu ciężarowego lub zestawu drogowego. Podobnie jak eActros 300 i eActros 400, nowy ciągnik siodłowy eActros 300 posiada kabinę typu M. Trzy moduły akumulatorów o zainstalowanej mocy 112 kWh3005 każdy umożliwiają zasięg do 220 km3013. Układ napędowy jest identyczny jak w eActrosie 300 i tym samym również dostarcza moc szczytową 400 kW oraz moc ciągłą 330 kW. Pojazd może ciągnąć wszystkie powszechnie stosowane europejskie naczepy, przy uwzględnieniu maksymalnej dopuszczalnej długości całkowitej zestawu drogowego. Pojazd, podobnie jak eActros 300 i eActros 400, jest oferowany jako zintegrowane rozwiązanie wraz z doradztwem i rozwiązaniami w zakresie infrastruktury ładowania. Ponadto Mercedes‑Benz Trucks wraz eActrosem oferuje swoim klientom kompleksowe usługi cyfrowe dostosowane do pojazdów elektrycznych.
Dla płynnej transformacji w kierunku eMobility.
W świecie, w którym logistyka transportu stoi przed złożonymi wyzwaniami, firma Mercedes‑Benz Trucks oferuje całościowe rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom, Mercedes‑Benz Trucks towarzyszy swoim klientom na wszystkich etapach elektryfikacji floty, a także we wszystkich obszarach jej procesów. Od indywidualnych usług eConsulting i usług cyfrowych, takich jak Mercedes‑Benz Uptime, aż po rozwiązania w zakresie finansowania. Zróżnicowana sieć usług sprawia, że nasi klienci mogą w każdej chwili skoncentrować się na efektywnym optymalizowaniu swojej działalności. Na targach IAA przedstawimy przegląd naszych zintegrowanych rozwiązań w zakresie eMobility oraz sposób i miejsce ich integracji z naszymi pojazdami.
Informacje o produkcie.
eActros 300
Typoszereg | eActros 300 |
Rozstaw osi | 4600 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 17 600 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | 32 kW/20 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 300 km3013 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 15 min przy pojemności 160 kW3014 |
Zabudowa | Zabudowa chłodnicza |
Ciągnik siodłowy eActros 300
Typoszereg | eActros 300 |
Rozstaw osi | 4000 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu |
40 000 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | 32 kW/20 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 220 km3013 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 15 min przy pojemności 160 kW3014 |
Hakowiec eActros 300
Typoszereg | eActros 300 |
Rozstaw osi | 4600 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 17 600 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | ~52 kW/~30 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 300 km3006 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 15 min przy pojemności 160 kW3014 |
Zelektryfikowany system PTO | ZF eWorX z pompą hydrauliczną |
Bramowiec eActros 300
Typoszereg | eActros 300 |
Rozstaw osi | 4000 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 17 700 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | ~52 kW/~30 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 300 km3006 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 15 min przy pojemności 160 kW3014 |
Zelektryfikowany system PTO | ZF eWorX z pompą hydrauliczną |
eActros 400
Typoszereg | eActros 400 |
Rozstaw osi | 4900 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 16 600 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | 32 kW/20 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 4 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 400 km3002 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 448 kWh z 4 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW DC |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 40 min przy pojemności 160 kW3014 |
eActros 400 z naczepą zamkniętą
Typoszereg | eActros 400 |
Rozstaw osi | 4900 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 16 600 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 4 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 400 km3002 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 448 kWh z 4 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW DC |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 40 min przy pojemności 160 kW3014 |
Zabudowa | Naczepa zamknięta |
eMobility FAQ
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące elektromobilności.
Jakie są najlepsze argumenty za eMobility?
- Przyszłościowa mobilność/logistyka, np. w przypadku zakazów wjazdu do centrów miast.
- Zrównoważona mobilność z lokalnie neutralną pod względem emisji CO₂ jazdą i w pełni neutralną pod względem emisji CO₂ eksploatacją z użyciem 100% ekologicznego prądu.
- Wzrost efektywności całkowitej – pojazdy elektryczne zapewniają znacznie wyższą efektywność napędu niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.
- Redukcja emisji hałasu i korzystne regulacje dotyczące ciężarówek elektrycznych, np. godziny dostaw w strefach dla pieszych.
- Poprawa komfortu kierowcy i lepsze doznania z jazdy w ciężarówkach elektrycznych.
Czy istnienie napędzanej tylko elektrycznie ciężarówki obok ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe ma uzasadnienie?
- Napędzane elektrycznie pojazdy tak samo jak te z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe są przeznaczone do różnych zastosowań i tym samym uzupełniają się wzajemnie.
- Nie wierzymy, aby możliwe było zastąpienie ciężarówek elektrycznych ciężarówkami z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe. Pojazdy elektryczne zapewniają najwyższy poziom efektywności energetycznej wśród alternatywnych systemów napędowych, podczas gdy pojazdy z napędem na ogniwa paliwowe charakteryzują się dużą elastycznością eksploatacji.
- Obie technologie, każda w swoim obszarze zastosowań, mają decydujące zalety i nie zmieni się to także w przyszłości.
Jaką rolę odgrywają ciężarówki elektryczne w długoterminowej strategii Mercedes‑Benz Trucks?
- Elektryfikacja floty pojazdów użytkowych jest elementem kluczowym naszej długoterminowej strategii.
- Firma Mercedes‑Benz Trucks zobowiązała się jednoznacznie do odgrywania wiodącej roli w rozwijaniu tej technologii.
- Przestawienie floty na alternatywne układy napędowe jest dla nas bardzo ważne.
Jak mogę ładować moją ciężarówkę elektryczną?
- Zasadniczo najlepszym rozwiązaniem dla eActrosa i jego zadań transportowych jest infrastruktura do ładowania w bazie własnej firmy.
- Mercedes‑Benz Trucks wspólnie z wybranymi partnerami opracuje i zaproponuje koncepcję w zakresie infrastruktury do ładowania, która jest dopasowana do potrzeb branży transportowej i zoptymalizowana pod kątem konkretnego klienta.
- Te rozwiązania w zakresie infrastruktury do ładowania są optymalnie zintegrowane z ekosystemem Mercedes‑Benz Trucks, a nasi partnerzy oferują kompleksowe usługi: od doradztwa przez instalację po serwis.
Co oferuje Mercedes‑Benz Trucks w kwestii infrastruktury do ładowania?
- Będziemy rekomendować naszym klientom odpowiedni sprzęt. Obejmuje on stację ładowania i odpowiednie kable, ale także system zarządzania energią, który umożliwia obsługiwanie i zarządzanie stacjami na miejscu lub zdalnie.
- Ponadto wybrana sieć partnerów będzie wspierać klientów w instalowaniu i serwisowaniu infrastruktury do ładowania w ich własnych lokalizacjach.
Jak długo trwa instalacja infrastruktury do ładowania?
- Kwestia ta zależy od różnych parametrów, np. wielkości floty pojazdów elektrycznych, profilu jazdy czy podłączenia bazy firmy do sieci.
- Horyzont czasowy: Proces może trwać od kilku miesięcy do ponad jednego roku.
- Zalecenie: Już zawczasu zadbaj o elektryfikację swojej floty.
Czy mogę wykorzystywać infrastrukturę do ładowania innych pojazdów, np. samochodów dostawczych i osobowych?
- eActros posiada gniazdo CCS2, wykorzystując tym samym standard wtyczek popularnych w sektorze samochodowym. Dlatego też samochody osobowe i dostawcze, wyposażone w gniazdo CCS2 do ładowania prądem stałym, mogą być również ładowane w stacjach ładowania eActrosa.
Ile ciężarówek elektrycznych pojawi się na rynku w najbliższych latach?
- Zgodnie z wymogami przepisów dotyczących emisji CO₂ należy spodziewać się silnego rozwoju napędów alternatywnych na rynku samochodów ciężarowych.
- Możemy sobie wyobrazić, że do 2030 roku pojazdy zeroemisyjne będą stanowić 60% wszystkich pojazdów w Europie.
Nowy eEconic
Do zrównoważonego użytku komunalnego.
Nowy eEconic jest idealny do zastosowań w mieście z częstymi postojami. Jest w stanie przejechać do 150 km2021 na jednym ładowaniu. Wraz z energią pozyskiwaną przez rekuperację, eEconic może jeździć przez cały dzień bez doładowywania. W ten sposób klienci mogą ładować nowego eEconica, korzystając dodatkowo z korzystnych taryf nocnych. Nisko osadzona szyba panoramiczna kabiny DirectVision umożliwia bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu i zapewnia bardzo dobrą widoczność sytuacji na drodze.
Informacje o produkcie.
Nowy eEconic
Typoszereg | eEconic 300 |
Rozstaw osi | 4000 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 t |
Ładowność bez zabudowy | ok. 17,8 t |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy z niskim wejściem i płaską podłogą |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | ~52 kW/~30 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 100/150 km2021 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania |
od 20% do 80% w ok. 1 godz. 15 min2022 |
Zabudowa | Zabudowa śmieciarki Geesinknorba GPM IV 22H25 |