Technologia silników i układu oczyszczania spalin
Unimog do transportu urządzeń

Technologia silników i układu oczyszczania spalin

Ekonomiczność. Wydajność. Ekologiczność.

Nośnik narzędzi Unimog jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię BlueTec 6. Przetestowana wielkoseryjnie generacja silników Euro VI wyznacza standardy w swojej klasie i jest bezkompromisowo nastawiona na ekologiczność, ekonomiczność i wysokie osiągi. 4- i 6-cylindrowe silniki o mocy od 140 kW (190 KM) do 260 kW (354 KM) są niezwykle łatwe w konserwacji, oszczędne, ciche i dynamiczne. Odznaczają się wysokim momentem obrotowym do 1200 Nm oraz korzystnymi wskaźnikami emisji spalin, zużycia paliwa i jednostkowego obciążenia mocy. Dalsze zwiększenie sprawności jest zasługą technologii 4-zaworowej oraz wtrysku w systemie Common Rail pod ciśnieniem do 2400 barów.

Jednostki napędowe służą także do hamowania. Mocny hamulec silnikowy Premium zmniejsza mechaniczne zużywanie hamulców i wnosi znaczący wkład do ekonomiczności pojazdu.

Oczyszczanie spalin w generacji silników BlueTec 6 opiera się na technologiach, które sprawdziły się już w praktycznej eksploatacji z wielkoseryjnymi silnikami Heavy Duty na wielu milionach kilometrów. W module oczyszczania spalin katalizator SCR redukuje tlenki azotu do minimalnego poziomu. A filtr cząstek stałych niemal całkowicie zapobiega emisji cząstek sadzy.

W zależności od regionalnych przepisów homologacyjnych nośnik narzędzi Unimog może być dostarczony również w wersji Euro V, dotyczy to wyłącznie typów U 423, U 429 i U 529.

Content engine emission 01
W górę